مصاحبه آرشیو خبر ها
همه چيز درباره مصاحبه جنجالي خبرنگار اكيپ با پاتريس اِورا

همه چيز درباره مصاحبه جنجالي خبرنگار اكيپ با پاتريس اِورا

پاتریس اورا در مصاحبه‌ای جنجالی با روزنامه ورزشی اكیپ فرانسه ضمن گفتگو در خصوص زمان اتمام دوران فوتبالی‌اش، برخلاف شایعات اخیر مبنی بر بستن قراردادی یك‌ساله با یووه از پیشنهاد دو ساله تمدید قرارداد از سوی مسئولان یووه خبر داد و خاطرنشان كرد در صورت عدم تمدید قرارداد و خروج از یووه نیز همچنان به فوتبالش ادامه خواهد داد.

 

اورا در ابتدای این گفتگو در خصوص پیشنهاد یووه گفت:

 

احترام و لطف مسئولان باشگاه به من برای درخواست تمدید قرارداد دو ساله را تمجید می‌كنم.

 

این بازیكن فرانسوی در پاسخ با اشاره به اتمام قراردادش در ماه آینده میلادی و قرار گرفتن در آستانه سی و پنج سالگی در مورد آینده فوتبالی‌اش تصریح كرد:

 

شاید اگر من در شهر لزولی (در شهرستان اسون در ناحیه ایل دو فرانس واقع در شمال فرانسه) و شرایط سختی كه در آنجا داشتم بزرگ نشده بودم، در مسیری كه اكنون در آن هستم نیز قرار نمی‌گرفتم. واقعیت این است كه من بسیار زودتر از آن چیزی كه باید، در مسیر بزرگ شدن قرار گرفتم.

 

بالا رفتن سن و كاهش بهره‌وری بازیكنان، اصلی ‌ترین واكنشی كه میان هواداران و كارشناسان به وجود ‌می‌آورد پرسش در خصوص زمان بازنشستگی است. سوال ابدی ازلی كه به نظر می‌رسد این روزها میهمان ضیافت اورا و خبرنگاران است. اما نخستین واكنش ملی‌پوش فرانسوی یووه در برابر این سوال جالب‌توجه است:

 

من فقط عاشق فوتبال هستم. پایان دوران فوتبالی برایم بسیار وحشتناك خواهد بود. مادرم نیز چنین حسی خواهد داشت. (اشاره به علاقه مادر اورا به ادامه دادن دوران فوتبالی فرزندش) شاید در نظر مردم مغرور به نظر برسم اما به مدت 10 سال یكی از بهترین مدافعان چپ دنیا بوده‌ام.

 

اورا كه ظاهراً صحبت در خصوص فراررسیدن بازنشستگی‌اش از فوتبال چندان به مذاقش خوش نیامده، می‌گوید:

 

در صورت قهرمانی و كسب اسكودتو توسط یووه در این فصل، تعداد قهرمانی‌های من در سطح باشگاهی به هفت قهرمانی در عرض 10 سال گذشته می‌رسد.

 

خبرنگار روزنامه ورزشی«اكیپ» كه به نظر می‌رسد به همین راحتی‌ها دست از سر اورا برنداشته سوالش را طور دیگر مطرح می‌كند و از احتمال خداحافظی اورا پس از رقابت‌های یورو 2016 می‌پرسد. جواب اورا این بار نیز جالب است:

 

اوه! مسلماً نه (معلومه كه نه!) تا زمانی كه پاهای من یاری كنند به دویدن ادامه خواهم داد.

 

مدافع سخت‌كوشِ یووه اضافه كرد:

 

خاویر زانتی، رایان گیگز و پائولو مالدینی بهترین نمونه‌هایی هستند كه می‌توانم برای شما بزنم. آنها همگی تا 40 سالگی فوتبال بازی می‌كردند. بنابراین من هنوز زمان دارم. همه اینها در كنار پیشنهاد یووه و خواست بسیاری از هواداران برای ادامه ماجراجویی با یووه، اثباتی بر این مدعی است.

 

پاترس اورا در ادامه ضمن تكرار مجدد پیشنهاد دو ساله یووه افزود:

 

حالا همه چیز در دستان من است. اما اكنون و در آستانه رقابت‌های حساس سری آ و كوپا ایتالیا صحبت در خصوص تمدید قرارداد، چندان مناسب نیست. یك جلسه10 دقیقه‌ای و یك پاسخ «آری» یا «خیر» همه چیز را مشخص خواهد كرد.

 

اگر فكر می‌كنید پاراگراف بالا و پاسخ‌های اورا بحث را آرام‌آرام از موضوع پرحاشیه‌ای كه خبرنگار در جستجوی آن است دور می‌كند، كمی زود قضاوت كرده‌اید. گفتگو با پرسش در خصوص مقاصد بعدی اورا پس از اتمام دوران حضورش در یوونتوس ادامه می‌یابد:

 

چین؟ البته من آسیا را دوست دارم اما بازی در این لیگ این كشور هدف فعلی من نیست. از طرفی در صورت وجود یك باشگاه مناسب، در بازگشت به فرانسه نیز تردید نخواهم داشت.

 

مدافع چپ یووه مصاحبه را با این جمله بر فرجامی قابل قبول می‌رساند: ‌

 

من همیشه تشنه موفقیت هستم. و همین عطش است كه من را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: